<a href="http://www.zwani.com/graphics/welcome/"></a>
Tidaklah berjaya orang yang suka menuding jari dan mencari silap orang lain sebelum diri sendiri~

Sunday, July 10, 2011

Berlaku adil pada diri sendiri~

Berlaku adil pada diri sendiri dengan membaca semuanya, bukan sesetengah sahaja. Sekiranya kita merasa kita dizalimi dengan ketidakadilan (media atau apa pun), maka carilah keadilan itu. Sekiranya keadilan itu tidak diberikan kepada kita oleh yang berwajib, maka berlaku adillah pada diri anda dengan berusaha sendiri. Allah tidak akan merubah nasib sesuatu kaum itu sekiranya mereka tidak berusaha bukan.



Benda tak akan datang bergolek, carilah sendiri dengan kudrat yang ada. What's the problem? Kita kan kuat. Orang Islam kena kuat.



Baca Blog MB Kelantan, n he said in his blog, pasal judi with this ayat,

"mengelak kemudaratan umum lebih utama daripada yang khusus" (kalau nak baca lebih go to his blog)



n i humbly think that this is against BERSIH 2.0. (if it is about gambling then i agree).
Why do i think so? Kenapa bertentangan? (pls look at the news, baca Harakah, baca Utusan, see blogs, see what happened, u will know. It was all about political benefits of certain people only, bukan kepentingan umum, bukan tuntutan 8, kalau tuntutan dah bg awal2 ler kat Agong. baca sendiri pls malas nak type pjg2 :P)

Why do i keep saying about politics? To encourage us to read more haha. Amalan membaca itu bagus. Sila membaca untuk mencari kebenaran, bukan untuk membuktikan kesalahan dan membenarkan perlakuan ye!

Quote of the day :

u start the flame, dont blame the heat or the weather
Tgk cuaca ler kalau nak bakor sampah. kalau sampah x terbakar, x baik salahkan cuaca. Kalau ada ribut pulak yang sebarkan api tu smpai terbakor rumah orang lain, jgn salahkan ribut, salahkan orang yang nyalakan api td ler sbb x tgk cuaca
(mesti orang yang rumah terbakor tu marah, dah hang p bakor sampah dekat ngn rumah dia tu pehal? kalau dia tuntut gnti rugi kat dunia xpe, kalau dia tuntut kat akhirat cam mano? sapo nak jawab?) haih.

Be neutral bila membaca. Terima kasih.

Note: nak berlaku adil pada diri sendiri dgn tidur sekarang haha.


1 comment:

  1. tadi g baca blog tuk guru nak buktikan kesalahan ke? eh x, nak g tgk gaya pemikiran org yg dhormati. yg mana baik kita amik, kalau i salah mesti u all betulkan ye idok? haha peace no war, salam.

    ReplyDelete