<a href="http://www.zwani.com/graphics/welcome/"></a>
Tidaklah berjaya orang yang suka menuding jari dan mencari silap orang lain sebelum diri sendiri~

Friday, November 11, 2011

Cuti lagi =) =) =)

Alhamdulillah...

Exam sudah selesai, sudah berjuang sehabisnya. Sudah melakukan apa yang termampu dalam perancangan. Bertawakal, berdoa, dan berbuat baik kepada orang lain, insyaAllah akan dapat apa yang diimpikan. Namun jika tiada rezeki untuk dapat result yang diharapkan, bersabarlah, it is not a failure, it is a delayed success as long as u stay positive ok! ;)


Selalu dengar kawan2 bercakap,

Pabila belanja sesuatu, pabila dituruti kemahuan dan keinginan mereka,

" Eh kenapa kak baik hari nii???" (apa motiffff???)

Adeh selama ni jahat ke gue? Korang ni kan...Haih. Kalau membebel kang cakap macam mak2 pulek :P

Perangai macam budak2 la u olss. Kalau ikut je, baru nak bodeks nak puji haha. Tapi nampak sangat la kan yang saya jarang bebeno ikut kemahuan orang lain :P When i think that it is okay and i have the capabilities, time and effort untuk berjalan2 dan membelanja orang lain, then i wont hesitate to enjoy life for a while. When the time is right, only when it is RIGHT, and only when i feel that saya tidak akan menyukarkan teman2 dan sahabat2. Think like an adult, put yourself in the position of the people around you. Treat others like how you want to be treated. Jangan lokek, jangan susah untuk memahami kesukaran rakan2. Tapi kalau asyik nak berjalan tu bukan kesukaran la namanya ye :P


Haha sorry la ye..saya memang begini, i wont follow when i think its not right and time wasting...Hidup tak syok??? Takpe, tak syok sekejap pun tak apa asalkan tak membazir masa dan mengajak orang lain membuang masa.


Saya perasan dan saya tahu saya selalu menolak kemahuan rakan2 bila bertentangan dengan apa yang saya rasakan betul. Maybe it is the way i was raised up since small. Mom selalu berpesan, jangan terlalu ikutkan kemahuan rakan2, prioritize apa yang penting! Because she notice that teenagers and youth, apabila hidup di luar bersama kawan2, the influence is so strong. Kalau tak dapat kawal, then it will ruin you.



I said, ma, x boleh la buat this and this, xde orang nak teman.

And she will say, tak boleh berdikari ke? Tak boleh hidup ke kalau takde orang teman? Boleh tak kalau jangan bergantung sangat pada orang lain? (Kan dah kena marah tu? huhu)


I said, ma, adik malu la tadi buat this, this and this and semua orang pandang!

And she will say, apa salahnya orang pandang? Adik buat dosa ke? Tak kan? You are supposed to be confident and proud bila u mampu buat apa yang orang lain malu nak buat. Kalau asyik malu sampai bila nak berjaya??? (Ha amik kau lagi sebijik kena, cakap lagi malu saper suruh? My mom amat pantang bila malu tak bertempat!)


I said, ma, ada orang asyik bisik2 pastu pandang2.

And she will say, biarla dah dia ada mulut, dia ada mata, yang duk sibuk sangat kenapa..(haha ayat ni paling best!)


Walaupun kadang2 apa yang ibu kita cakapkan itu adalah tiny miny little things, but those things akan shape u to be who you are when u grow up :) And saya bersyukur dengan cara saya dibesarkan, dengan didikan dan semangat yang diberikan oleh seorang yang bergelar ibu :') If not, saya masih lagi akan jadi gadis Melayu yang pemalu dan pesimis dalam pelbagai aspek kehidupan. Say no to MALU and grow up people! The world is waiting for us, the ummah is waiting for our contribution, the country is waiting for our creative ideas!



Stop complaining dan let us work hard!


Tajuk post dan isi tak parallel haha.

No comments:

Post a Comment